Etisk kodeks for forholdet mellem træner og barn i Tennis Club Odense

· Der er indhentet børneattest på alle trænere/instruktører, der har direkte kontakt med børn under 15 år.
· I Tennis Club Odense har man som voksen træner ikke et privat forhold til noget barn under 18 år.
· I Tennis Club Odense taler vi ordentligt til hinanden – indebærer ligeledes ingen sjofle tilråb eller kommentarer om hinandens kroppe.
· Som træner inviterer man ikke børn hjem til sig selv, og indfinder sig kun i professionel sammenhæng i hjemmet hos børn og deres forældre.
· Al kommunikation via sms, facebook/chat eller lignende former har kun professionel karakter.
· Tennis Club Odense vil til enhver tid udelukkende ansætte voksne instruktører som ansvarlige for træningen af børn.
· Alle har pligt til at gå til klubbens bestyrelse, hvis de hører rygter om overgreb eller selv fornemmer, at noget er galt.
· Bestyrelsen i Tennis Club Odense vil til enhver tid tage sådanne henvendelser alvorligt og reagere hurtigt.